20 خرداد 1400|
مقاله

نحوه نصب و اجرای توری مرغی

در این مقاله قصد داریم درباره روش های نصب توری مرغی که یکی از انواع توری فلزی است، در جاهای مختلف صحبت کنیم. این محصول در جاهای مختلفی نصب می‌شود؛ ازجمله: روی ایزوگام، برای پوشش بالکن، در سقف سازی و در پاسیو و حیات خلوت. برای آشنایی با شیوه نصب در هرکدام از این مکان‌ها با ما همراه باشید

نصب توری مرغی روی ایزوگام

اگر در ساختمان خود نیاز دارید که بعد از ایزوگام روی سطح آن کاشی یا سرامیک نصب کنید، احتمال دارد این مصالح به ایزوگام شما آسیب برسانند.

 

نصب توری مرغی روی ایزوگام

نصب توری مرغی روی ایزوگام

 

عملیات نصب روی ایزوگام باید با دقت و مهارت کافی انجام شود. وقتی که ایزوگام خوب به سطح چسبید، روی سطح را با توری مرغی می‌پوشانیم. باید دقت کنیم طول توری طوری باشد که کاملا روی سطح را پوشش دهد. بسته به محیط باید از توری مرغی ریز یا درشت استفاده میشود. سپس روی توری را با سیمان می پوشانیم.

استفاده از نوع فلزیِ این توری کمک می‌کند تا سیمان زیرسازی محکمی پیدا کند. بعد از اتمام نصب روی سطح میتوانیم عملیات کاشی کاری را انجام دهیم.

پوشش بالکن با توری مرغی

از توری مرغی برای  بالکن می توان استفاده کرد. این توری برای جلوگیری از ورود حشرات و سایر موجودات به داخل بالکن گزینۀ خوبی است. زمانی که هدف فقط پوشاندن بالکن است، از چشمه درشت این توری استفاده میشود؛اما اگر هدف اصلی جلوگیری از ورد حشرات باشد، باید از چشمه ریز این توری استفاده می کنیم.گاهی از توری فرنگی نیز برای اینکار استفاده میشود.

 

پوشش بالکن با توری مرغی

نحوه نصب توری مرغی روی بالکن

 

بعد از اینکه کارهای ساخت و ساز انجام شد، توری مرغی را روی دیوارهای بالکن پرچ میکنند. معمولا ابتدا آن را روی سطح باز کرده و سپس توسط پیچ و رولپلاک و واشر به دیوار محکم میکنند.

اصولا باید فاصله پیچ ها با یکدیگر ۳۰ سانت باشد.این کار نیاز به افراد حرفه ای ندارد. اما اگر تجهیزات لازم را داشته باشید بهتر است که از افراد حرفه ای استفاده کنید.

اجرای توری مرغی در سقف

برای نصب این توری فلزی در سقف ابتدا باید عملیات نصب پروفیل انجام شده باشد. بعد از این عملیات توری توسط سیم بوکسل به پروفیل محکم میشود. بعد از این که توری کاملا سطح سقف را پوشش داد، پشم شیشه را بر روی آن فیت میکنند. سپس ورق گالوانیزه را برای اتمام کار روی پشم شیشه قرار داده و مراحل بعدی ساخت سقف را ادامه می دهند.

پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت پروفیل سبک و سنگین را بخوانید.

قیمت نصب توری مرغی

قیمت نصب توری در مجموع براساس تجهیزات و مواد استفاده شده و میزان تجربۀ نصاب محاسبه میشود.

دراین فرایند ابتدا میزان دستمزد مرسوم اعلام میشود. جهت نصب عرض و طول توری اهمیت دارد؛ همچنین باید تعداد طبقات و عرض پاسیو مشخص شود. عرض پاسیو در تعیین قیمت بسیار مهم است. اما تعداد طبقات در محاسبه قیمت نهایی با اختلاف یک یا دو طبقه تغییر زیادی نمیکند.

معمولا در قیمت امروزه بازار اگر عرض پاسیو کمتر از ۵ متر باشد، هزینه نصب نیز کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود. زمانی که عرض بیشتر از ۵ متر باشد هزینه مقداری بین یک میلیون و ششصد تا یک میلیون و هشتصد تومن محاسبه میشود.البته این قیمت بدون احتساب وسایل مورد نیاز است.

نصب توری مرغی برای پاسیو

در مرحله اول سیم بوکسل ها را بر روی سقف پاسیو قرار میدهند. بعد سیم ها را مهار کرده و توری مرغی را روی آن قرار داده و کار نصب را تمام میکنند.

 

نصب توری مرغی برای پاسیو

نحوه نصب توری مرغی روی پاسیو

 

قبل از اجرای مراحل باید ابتدا اندازه و ابعاد پاسیو را محاسبه کرد. توری مرغی باید روی سطح صافی باز شود تا  طول آن به اندازه سطح پاسیو تعیین شود. سپس تور را در بالاترین نقطه از پاسیو به سمت پایین ترین بخش آن رها می کنند. با این کار توری به اطراف نما کشیده میشود و بعد آن را توسط پرچ و ابزارهای نصبی دیگر آن را محکم میکنند.

نصب توری پلاستیکی

نصب توری پلاستیکی مانند توری فلزی انجام میشود. اما توری پلاستیکی به علت وزن کمتری که دارد راحت تر نصب میشود. باید دقت کرد برای هر مکانی نمی توان از توری پلاستیکی استفاده کرد.زیرا توری پلاستیکی نسبت به نوع فلزی آن استقامت کمتری در برابر آفتاب دارد. معمولا در سوله های مواد غذایی که استریل بودن محیط مهم است از این نوع توری استفاده میشود؛ زیرا به راحتی شسته میشود.

این مقاله را به اشتراک بگذارید!
برچسب ها:

4 دیدگاه "نحوه نصب و اجرای توری مرغی" ثبت شده است

  1. مینا گفت:

    می خوایم یک دیوار توری مرغی بزنیم که گربه نیاد نصب وهزینش چنده دیوار از پنج شیش متر بیشتر نیست توری به دیوار نصب بشه که از زیر توری گربه نیاد

    1. hoseinzadeh گفت:

      با سلام و عرض ادب دوست عزیز لطفا با شماره واحد فروش در ارتباط باشید ۰۵۱۹۱۰۱۲۰۲۲ واتس اپ یا تماس

  2. ایمان گفت:

    با سلام. آبا نصب توری مرغی برای نورگیر ساختمان ۵ طبقه انجام می دهید؟

    1. hoseinzadeh گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت حضور محترم شما عرض کنم ما تولید کننده هستیم ولی لطفا با ما تماس بگیرید تا همکاران واحد فروش برای نصاب شما را راهنمایی کنند
      ۰۹۰۲۴۵۶۱۰۰۲
      ۰۵۱۹۱۰۱۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم