06 خرداد 1400|
مقاله

سیم مفتول مناسب ساخت قفس

جهت  تولید قفس پرنده استفاده از وسایل و لوازم با کیفیت و درجه یک اهمیت زیادی دارد؛ زیرا در صورت عدم استفاده از تجهیزات و مصالح مناسب احتمال آسیب رسیدن به پرنده وجود دارد. برای ساختن قفس پرنده لوازم مختلفی وجود دارد؛ مثلا چوب، توری فلزی، توری پلاستیکی و… . در این مقاله سعی می‌کنیم به معرفی توری برای ساخت قفس پرنده بپردازیم و انواع توری فلزی را برای این کار بررسی کنیم.

معمولا جنسی مقرون به صرفه تر است که دارای استحکام بیشتری بوده و قابل شست و شو باشد. در این مطلب بررسی میکنیم که کدام مصالح این ویژگی را  دارد.

برای ساخت پایه قفس پرنده و اسکلت آن می توانیم از چوب استفاده کنیم؛ اما احتمال آتش گرفتن آن وجود دارد. اگردر چوب ها ترک ایجاد شود، میکروب ها در بین آنها لانه میکنند؛ بنابراین بهترین گزینه برای اسکلت قفس، نبشی آهنی ست. شاید ساخت قفس چوبی از لحاظ هزینه به صرفه باشد؛ اما برای دردسرهای نگهداری زیادی را به دنبال خواهد داشت. به طور کل قیمت چوب برای ساخت قفس زیاد بالا نبوده و مقرون به صرفه است.

از بین توری های فلزی و پلاستیکی توری مناسب برای قفس پرنده کدام است؟

در مقایسه با توری های پلاستیکی توری های فلزی، ضخامت و دوام بیشتری دارند؛ اما ممکن است قیمت قفس پرنده با توری فلزی برای شما گران تر تمام شود. توری فلزی برای قفس نیز تنوع زیادی دارد که در بخش های بعدی مقاله با آنها آشنا می شویم. توری قفس پلاستیکی در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاومت خوبی دارد. این نوع توری قفس پرنده ارزان تر از ساخت قفس با توری فلزی ست. هرچند مزیت توری های پلاستیکی نسیت به فلزی این است که این توری ها به راحتی تغییر شکل می دهند.

زمان انتخاب توری برای درست کردن قفس باید چشمه های آن را نیز در نظر بگیرید. اگر ضخامت مفتول قفس سازی مناسب باشد، چشمه های آن به گونه ای ست که فقط انگشت کوچک ما از بین آن عبور میکند.

انواع توری برای ساخت قفس

توری برای قفس پرنده همانطور که اشاره کردیم دارای جنس های مختلفی ست.توری فلزی هایی که برای ساخت قفس به کار میروند خود انواع مختلفی دارند که بنا به سایز چشمه ها و یا فرمت چشمه کاربردهای آنها فرق میکند. قیمت توری قفس پرنده نیز به روش تولید و مواد اولیه بستگی دارد.

  • توری مرغی

توری مرغی یکی از انواع توری برای قفس پرنده است. این توری دارای چشمه های شش ضلعی منظم و با ابعاد ۴/۳ اینچ است . از توری مرغی بیشتر برای ساخت قفس موقت استفاده میشود. البته گفتنی است که ساخت قفس با توری مرغی امروزه کمتر مرسوم است

 

برای استعلام قیمت توری مرغی و ودر صورت تمایل به خرید به صفحه این محصول مراجعه کنید.

استفاه ار توری مرغی برای ساخت قفس پرنده

  • توری مشبک

توری پرسی یا مشبک که به توری فنچی نیز شهرت دارد، با مفتول هایی به ضخامت ۸/۰ تا ۱ میلیمتر تولید میشود. به دلیل اینکه معمولا ابعاد چشمه های این توری ریزتر است، برای ساخت قفس فنچ، قناری و… پرندهای ریز و کوچک به کار می روند.این توری ها از جنس مفتول سفید یا همان مفتول گالوانیزه بوده و مقاومت و دوام بالایی دارند.

  • فنس یا توری حصاری

فنس یا توری حصاری دارای چشمه های لوزی شکل بوده بیشتر برای حصارکشی به کار میروند اما جهت ساخت قفس های خاص نیز گاها از این توری استفاده میشود.این توری نیز مانند توری مرغی و توری مشبک از جنس گالوانیزه می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله توری حصاری چیست را مطالعه کنید.

  • توری گابیون

یک توری گالوانیزه دیگر به نام توری گابیون یا توری سنگ وجود دارد که از لحاظ ظاهر شبیه به توری مرغی بوده؛ اما چشمه های بزرگتری داردو بیشتر برای ساخت قفس های سنگ چینی شده در اطراف سدها و رودخانه کاربرد دارد.

  • توری مش یا مش جوشی

. بیشتر قفس های صنعتی از توری مش گالوانیزه با چشمه های ۳*۳ تولید میشوند. این توری ها با چشمه های مستطیلی و طبق درخواست مشتری تهیه میشوند. ضخامت مفتول ها بین ۲.۵ تا ۴ میلیمتر می باشد.

استفاه ار مش جوشی برای ساخت قفس پرنده

 

  • قفس شاسی دار با شاسی گالوانیزه

در این فرمت از قفس ها در کف قفس ۲ پایه نردبانی وجود دارد و با بست به سلول ها متصل میشوند. جنس شاسی این قفس ها از گالوانیزه بوده و یک مزیت مهم آن داشتن چرخ در پایه ها می باشد. در ساخت این قفس  کف قفس باید خطوط توری مش گالوانیزه،  موازی در راستای عرض با فاصله ۱.۵ سانتی متر جوش بخورند. ارتفاع قفس را طبق سفارش مشتری میتوان تنطیم کرد.

طبقه بندی آن بسیار راحت است. به علت وجود مش جوشی راحت می توانیم اندازه و ارتفاع هر طبقه را تعیین کنیم. به دلیل اینکه توری از جنس گالوانیزه است این قفس ها در برابر گرما، سرما ، شست و شو،آفتاب و…بسیار مقاوم هستند.

قفس های مناسب پرندگان کوچکتر :

برای ساخت قفس فلزی پرنده های کوچک از توری مش جوشی یا مشبک استفاده میشود. مفتول قفس های کوچک معمولا یک میلی متر یا کمتر از یک میلی متر ضخامت دارد. چشمه های آن نیز ریز بوده و حدود یک در یک می باشد.

اگر جنس چهارچوب الوار قفس باشد، در ساخت آن با منگنه و پانچ نجاری در فواصل ۱۰ سانتی متر به در قالب یا فریم بندی شده از رول جدا میکنیم و به صورت پانچ با چهار چوب شکل میدهیم؛ ولی اگر چهار چوب  فلزی یا اسکلت فلزی باید سیم مفتول نرم بکار ببریم.

برای مشاهده قیمت روز مش جوشی می‌توانید صفحه لیست قیمت راه ساخت را ببینید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید!
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم