19 بهمن 1400|
مقاله

کاهش هزینه ساخت و ساز

کاهش هزینه ساخت ساختمان:

همه ما به خوبی میدانیم که همه چیز در جهان در حال پیشرفت است. صنعت ساخت و ساز و ساختمان سازی نیز از این قضیه مستثنا نیست. هر روزه یکسری تکنولوژی ها و ساختارهای بروز برای این موضوع عرضه میشود. مصالح و تجهیزات پیشرفت میکنند. علم ساختمان سازی نیز گسترده تر می شود. همه کارشناسان این حیطه در تلاش هستند که ایمنی و زیبایی ساختمان ها را هر روز گسترش دهند.

اما از طرفی قیمت ها نیز روز به روز در حال افزایش است. زیرا شاید همه پیشرفت ها اینگونه نباشند، اما به هر حال برخی از این ها موجب افزایش هزینه ها شود. اما افراد نیز هر روز به دنبال راهکاری برای کاهش هزینه های ساخت و ساز هستند. در کنار این هیچ گاه نمی خواهند که از کیفیت و دوام مصالح کم کنند. با توجه به اینکه ساخت و ساز یک گزینه مهم در هر جامعه می باشد. دوام و کیفیت مصالح ساختمانی باعث استحکام و ماندگاری بنا می شود. از طرفی هر چه این دوام بیشتر باشد، خواه ناخواه هزینه ها نیز کم می شوند.

در زیر به بررسی برخی از روش های کاهش هزینه  ساخت و ساز می پردازیم.

روش های کاهش هزینه ساخت و ساز:

روش LSF:

از مناسب ترین روش های کاهش هزینه ساخت و ساز، روش LSF  است. روش LSF  یک روش عالی است به عبارتی یک فناوری جدید برای نوعی سیستم فولادی می باشد. در این روش، ورق های فولادی گالوانیزه که ضخامت کمی دارند، بکار می رود. زمانی از این روش استفاده میشود که در کنار کاهش هزینه، سازه دارای یک استحکام قابل توجه نیز باشد.

جهت تولید این نوع سازه باید از قاب های فولادی سبک استفاده کرد.  برای فرم دهی این ورق ها از روش سرد و عاری از حرارت استفاده میکنند. ورق های فولادی را در این روش با آلیاژ زینک یا همان روی پوشش می دهند. زیرا این پوشش به افزایش چشم گیر مقاومت فولاد کمک میکند. در اصطلاح به این عملیات گالوانیزاسیون یا گالوانیزه گفته میشود. فولاد در برابر رطوبت و زنگ زدگی، مقاومت بالاتری ییدا میکند. از این نوع ورق فولادی علاوه بر استفاده در روش LSF ، محصولات مفتولی زیادی تولید میشود که در ساخت و ساز کابردهای زیادی دارند مانند توری پرسی ، توری حصاری، توری مش جوشی، توری فرنگی ، توری مرغی ، مفتول گالوانیزه و… از این نوع محصولات در ساخت دیوارها و ستون ها، فونداسیون، قالب بندی ، کف سازی و… استفاده های زیادی می شود.

برای آشنایی بیشتر با ورق فولادی مقاله ورق گالوانیزه و کاربردهای آن را مطالعه فرمایید…

مزایای سیستم سازه‌ ای LSF :

این سازه دارای یکسری مزایا می باشد که باعث شده است، طرفداران زیادی داشته باشد.

  1. قیمت ارزان و هزینه کم
  2. امکان بازیافت سازه
  3. پرتی کم
  4. سرعت بالای اجرا
  5. انعطاف پذیری بالا
  6. وزن خیلی کم
  7. امنیت بالا در اجرا و کاربری

خرید محصولات مفتولی

روش پیش‌ ساخته :

روش دیگری که به کاهش هزینه ساخت و ساز کم زیادی می کند. استفاده از ساختمان های پیش ساخته در ساخت و ساز است. این روش باعث کم تر مصرف شدن فولاد، کم شدن سایر هزینه ها و از طرفی افزایش سرعت میشود.

ساختمان پیش‌ ساخته یعنی چه ؟

ساختمان های پیش ساخته، ساختمان هایی هستند که تمام اجزای آنها در کارخانه تولید میشوند. برای ساخت این ساختمان ها، از اسکلت آماده استفاده میشود. برای ساخت آنها ما به مصالح بتنی کمتری نیاز داریم. خصوصا برای ساخت و ساز مصالح فولادی و بتنی کمتری استفاده می شود. هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا میکند. این ساختمان ها، عایق های فوق العاده ای در مقابل آتش، حرارت، زلزله و.. هستند.

انواع ساختمان‌  پیش‌ ساخته:

این نوع ساختمان خود با مصالح و مواد مختلفی تولید میشوند. به همین دلیل تنوع ساختمان های پیش ساخته زیاد است . در زیر با تعدادی از آنها آشنا می شویم :

۱.بتنی
۲.چوبی
۳.PVC

مزایای خانه های پیش ساخته:

  1. دارای سرعت بالایی در زمان پیاده سازی هستند.
  2. مصرف انرژی بهینه ای دارند.
  3. قیمت مناسبی نسبت به برخی روش های دیگر دارند
  4. مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی و طبیعی دارند.

معایب ساختمان پیش ساخته :

ساختمان های پیش ساخته علاوه بر مزایایی که ذکر شده دارای یکسری معایب نیز می باشند.

۱.این نوع سازه یک مشکل اساسی دارد و آن محدود بودن طبقات اجرایی است.

۲.قیمت آن در زمان فروش کاهش پیدا میکند.

۳. برای اجرا نیاز به نیروی متخصص دارد.

قیمت توری فلزی

طراحی و اجرای پلان ساده :

از گزینه های مهم دیگر که به کاهش هزینه های ساخت و ساز کمک زیادی می کند. پیاده سازی و طراحی یک پلان ساده است. مسلما طراحی پلان ساده به طرز چشم گیری هزینه ها را کاهش می دهد. یکی از مهم ترین موارد برای کم کردن هزینه های ساختمان سازی، طراحی نقشه و پلان است. نوع چیدمان فضای سازه و ترکیب قسمت های مختلف به طوری که طراحی داخلی فضای سازه، به روز و جدید باشد، کمک شایانی در کم کردن هزینه ساختمان دارد.

خرید مصالح ارزان و دارای کیفیت بالا:

راهکار دیگر جهت کم کردن هزینه های ساخت و ساز، استفاده از مصالح مناسب می باشد. این مصلح باید از مراکز معتبر تهیه شوند. دارای استانداردها و کیفیت لازم باشند. از طرفی قیمت آنها باید معقول و مناسب باشد.

نتیجه گیری:

کم کردن هزینه ساخت و ساز نباید موجب کم شدن کیفیت و مقاومت کار شود.

کارشناسان راه ساخت برای مشاوره خرید شما در خدمت هستند. اینجا کلیک کنید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید!
برچسب ها:

2 دیدگاه "کاهش هزینه ساخت و ساز" ثبت شده است

  1. هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

    Hеre is my webpaɡe … سوله سبک خرپایی

    1. hoseinzadeh گفت:

      با سلام و عرض ادب به شماره ۰۹۱۵۱۰۸۷۹۷۷ در واتس اپ ییام بدید لطفا در خدمت تون هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم