20 خرداد 1400|
مقاله

سیم خاردار چگونه نصب می شود؟ شیوه نصب سیم خاردار

ما در مطالب قبلی با نحوه نصب توری حصاری (که یکی از انواع توری فلزی است) و کاربرد سیم خاردار در نصب آن آشنا شدیم. در این مقاله تصمیم داریم به نحوه نصب سیم خاردار بپردازیم؛ اما بهتر است قبل از آن گذری داشته باشیم به انواع سیم خاردار و سپس طریقه نصب سیم خاردار و مراحل  آن را بررسی کنیم.

پیشنهاد می کنیم مقاله تاریخچه سیم خاردار را بخوانید.

انواع سیم خاردار

  • سیم خاردار خطی
  • سیم خاردار حلقوی که شامل دو نوع ریزری و سوزنی ست.

آموزش کشیدن سیم خاردار

نحوه نصب سیم خاردار به نوع و کاربرد آن بستگی دارد. اگر به نوع کاربری توجه نکنیم، احتمال اینکه خسارت هایی به محیط یا حیوانات وارد شود وجود دارد.

بهترین روش نصب سیم خاردار اینگونه است که ابتدا مکان خود را اندازه گیری کنیم و بعد به طراحی کار نصب سیم خاردار بپردازیم.  در ابتدای کار باید در مکان های مشخص شده، یکسری علامت گذاری انجام دهیم تا در آن مکان هاابتدا توری حصاری و سپس سیم خاردار نصب شود.

استفاده از سیم خاردار در نصب توری حصاری و بطور کلی فنس کشی، به امنیت کار افزوده  و مقاومت کار را بالا می برد.

روش و طریقه نصب سیم خاردار

شیوه نصب کردن سیم خاردار

همانطور که در بالا اشاره کردیم، روش نصب سیم خاردار به نوع آن بستگی دارد. بعضی از سیم خاردار ها جهت نصب در محیط های معمولی مانند زمین های کشاورزی یا باغ ها برای خصوصی سازی بکار می روند و بعضی  جهت ایجاد امنیت و ممانعت  از ورود افراد متجاوز در پادگان ها یا مرزها استفاده میشوند. بعضی از سیم خاردار ها هم  برای جلوگیری از ورود سارقان به داخل ساختمان بکار می روند.

پس در بخش های بعدی مقاله روش نصب انواع سیم خاردار را با یکدیگر بررسی می کنیم تا در زمان نیاز شما بدانید کدام روش را بکار ببرید.

روش نصب سیم خاردار خطی

برای نصب سیم خاردار خطی، میله پایه با توجه به میزان انعطاف پذیری و نوع محصول انتخاب می شود. معمولا برای پایه  ارتفاع ۳۰ سانتیمتری را در نظر می گیرند. سپس از انتهای فنس، سیم ها را روی پایه ها باز کرده و تا ارتفاع تعیین شده این کار را ادامه می دهند. در پایان کار بست ها را محکم میکنند.

مقاومت در نصب این محصول بسیار مهم است. اگر بست سیم خاردار مناسب نباشد با کوچکترین اتفاقی با یک باد یا طوفان معمولی زحمات شما هدر خواهد رفت.

شیوه نصب سیم خاردار حلقوی

این نوع از سیم خاردار ها نسبت به نوع خطی بروز تر می باشد و کاربردهای زیادی دارد. روش نصب سیم خاردار حلقوی کمی متفاوت اما ساده تر انجام میشود.

نصب سیم خاردا حلقوی

در ابتدای سیم خاردار حلقوی دسته هایی وجود دارند که جهت نصب نوع حلقوی مفید بوده و بکار می روند. برای نصب سیم، این دسته ها را کشیده و در محل مورد نظر بر روی پایه فنس یا بالای توری حصاری و بالای دیوار و… قرار میدهند.

نصب سیم خاردار حلقوی بصورت نظامی و دیپلمات انجام می شود. در شیوه دیپلمات روی دیوار پایه هایی را نصب کرده و سپس سیم خاردار حلقوی را روی آن نصب می کنند و به وسیله چفت و بست محکم مینمایند. این شیوه هم امنیت زیادی دارد و هم بسیار زیبا می باشد.

نصب سیم خاردار حلقوی

جهت ساخت پایه فنس ابتدا یک جسم به شکل هفت را در مکان مورد نظر با فاصله های معین (حدودا برابر با ۳ تا ۴ متر) قرار می دهند. دو تا سه رشته سیم خاردار خطی را به صورت موازی قرار داده و دسته های موجود در ابتدای بسته بندی سیم خاردار حلقوی را اول پایه ی فنس قرار می دهند و تا انتهای مسیر می روند. جهت محکم کاری پایانی به کمک بست هایی در میانه های کار این رشته ها را بهم متص میشوند. در روش نظامی بدون پیاده سازی پایه ها و با ابزارهای خاص خود آنها انجام میشود.

پیشنهاد ما برای مطالعه تفاوت سیم خاردار با سیم تیغ دار.

آموزش نصب سیم خار دار روی دیوار

جهت نصب سیم خاردار حلقوی روی دیوار مانند توضیحات بالا باید پایه نگهدارنده سیم خاردار ساخته و نصب شود. از  لوله پروفیل یا نبشی نیز می توانید استفاده کنید. آنرا به شکل  v در آورده و سپس آنها را در فاصله های ۳ الی ۴ متر از هم قرار داده و با جوش کاری یا پیچ و بست روی دیوار محکم میکنند.

پیشنهاد ما: مطالعۀ مقاله تفاوت پروفیل سبک و سنگین.

جهت نصب سیم خاردار خطی با سیم خاردار حلقوی  روی دیوار  دو رشته سیم خاردار را به موازات هم نصب کرده و امنیت را افزایش می دهند. از طرفی سیم خاردار حلقوی نیز بر روی دیوار تثبیت میشود. سپس سیم خاردار حلقوی را در وسط قرار داده و به سیم خاردار خطی محکم میکنند.

چه نکاتی در زمان نصب سیم خاردار مهم است؟

  • رعایت نکات ایمنی و استفاده از دستکش مناسب
  • پوشیدن عینک مناسب کار
  • پوشیدن چکمه
  • پوشیدن لباس ایمنی مناسب
  • به همراه داشتن یک نیروی کمکی
  • تعیین نقشه حصارکشی و نقاط مربوط به سیم خاردار
این مقاله را به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم