10 اسفند 1402|
مقاله

توری فرنگی و کاربردهای آن

توری فلزی فرنگی چیست ؟

توری فلزی های گوناگونی وجود دارند که در صنایع مختلف استفاده میشوند. توری فلزی فرنگی نیز یکی از انواع توری های گالوانیزه مقاوم است. توری فرنگی از مفتول هایی با روکش گالوانیزه  و در ضخامت های ۷۳/۰ میلی متر ساخته میشود.این توری مستحکم در برابر رطوبت و زنگ زدگی بسیار بادوام است. به همین علت است که دارای محبوبیت زیادی بوده و در شرایط آب و هوایی مختلف به کار می رود.

توری فرنگی دارای یکسری روزنه هایی ست که شکل منظم و دقیقی دارند. به این روزنه ها در اصطلاح چشمه گفته میشود. چشمه های این توری ۴۲ میلی متر است. یک نوع توری گالوانیزه دیگر به نام توری مرغی وجود دارد که به این توری شبیه است. یعنی هر دوی آنها دارای چشمه های شش ضلعی شبیه به یکدیگر هستند حتی برخی از کاربردهای آن ها نیز مشابه است.

تفاوت توری فرنگی با سایر توری های گالوانیزه :

مفتول توری مرغی از مفتول توری فرنگی نازکتر است. یعنی دوام توری فرنگی بیشتر است.

چشمه های توری فرنگی در برابر چشمه های توری مرغی بزرگتر بوده و به همین دلیل مقاومت این توری نیز بیشتر است.

احتمال دارد زمانی که برای خرید توری فرنگی مراجعه کنید با یک توری مشابه دیگر نیز برخورد کنید این توری به توری گابیون یا توری سنگی شهرت دارد و از لحاظ ظاهری شبیه به توری فرنگی و مرغی ست.

اما دقت کنید که ضخامت توری فرنگی از گابیون کمتر بوده و اما اندازه های چشمه های آن بزرگتر است. از طرفی اگر برای کارهای ساختمانی یا درازمدت به توری گالوانیزه نیاز دارید توری فرنگی خیلی گزینه مناسب تری ست.به طور کلی توری فرنگی در دو نوع گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد تولید میشود و نوع گالوانیزه گرم به علت دارای بودن روکش گالوانیزه دارای دوام بالاتری است.توری فلزی فرنگی سرد به نسبت نوع گرم قیمت پایین تری دارد، ولی به علت مقاومت کمتر، کمتر از آن استقبال میشود.

این توری در عرض های ۱۸۰، ۱۵۰، ۱۲۰ بصورت رول در بازار عرضه میشود. طول رول های آن معمولا ۲۰ متر است.

ویژگی های کلی توری فرنگی :

 

۱.دارا بودن مقاومت بالا

توری فلزی فرنگی همانطور که در بالا اشاره کردیم دارای مقاومت بالایی بوده و یک گزینه عالی برای ساخت و ساز است این توری برای عایق سازی سوله ها و یا افزایش مقاومت ستون ها در ساختمان سازی بسیار مناسب است.

۲.زیبایی ظاهر توری

این توری بر خلاف بسیاری از محصولات فلزی دارای ظاهری زیبا بوده و این موضوع درکنار کیفیت به افزایش بهره وری آن کمک شایانی میکند.

۳.دارا بودن چشمه های متنوع

توری فلزی فرنگی دارای چشمه ها و ابعاد بسیار متنوعی بوده و حتی گاهی در فرمت سفارشی نیز قابل تولید است. هر یک از انواع این توری کاربرد مخصوص به خود را داشته اما مقاومت همه آنها بالاست. برای خرید توری فرنگی حتما با افراد متخصص مشورت داشته باشید تا با توجه به متراژ و کاربرد خود خرید کنید.

 

۴.یک محصول ضدآب درجه یک

از آنجایی که توری های گالوانیز دارای روکشی از روی هستند، در برابر آب بسیار بادوام هستند. یک گزینه عالی برای مناطق مرطوب توری فرنگی ست. اگر در فضای باز می خواهید از توری استفاده کنید؛ توری فلزی فرنگی یک گزینه بسیار مناسب است. این توری در برابر رطوبت، زنگ زدگی و حررات از مقاومت بالایی برخودار است.

 

۵.دارا بودن ابعاد استاندارد

برای ساخت توری فرنگی دقت و استانداردهای زیادی بکار می رود. زیرا برای هر نوع کاربردی لازم است که این توری به دقت برش خورده شود. اگر هم نیازی به برش نباشد باید توری را بتوان دقیق در سطح مورد نظر پهن کرد.

توری فلزی فرنگی

کاربردهای توری فرنگی:

این توری گالوانیزه درجه یک به علت ویژگی های عالی که در بالا اشاره کردیم، در صنایع زیادی کاربرد دارد. توری فرنگی یک توری بی نهایت عالی بود که در ایران طرفداران زیادی دارد.

 

استفاده در ساختمان سازی:

از توری فرنگی برای ساخت بخش هایی که نیاز به محافظت بیشتری دارند مانند ستون های موجود در برج ها ، ساختمان ها، فرودگاه ها ، ترمینال ها ، محیط های   ورزشی مراکز نفتی و پتروشیمی و بزرگ راه ها و جاده ها از این توری استفاده میشود. این توری هم زیبایی لازم و هم استحکام مورد نظر برای این مکان ها را دارد.

توری فرنگی و جلوگیری از سقطوط مصالح :

یکی دیگر از استفاده های توری فرنگی برای ساختمان های در حال ساخت است. این توری در بالای داربست یا طبقات ساختمان نصب میشود تا ازسقوط تجهیزات ساختمانی بر روی سر افراد جلوگیری شود.

حصاری کشی و توری فرنگی :

اگر زمانی بخواهید از باغ ها و دام های خود محافظت کنید، توری فرنگی یک گزینه عالی ست. حتی برای حفاظت از آنها در برابر آتش سوزی نیز یک گزینه مناسب است. زیرا آب و هوا به راحتی از چشمه های آن عبور کرد و آتش راحت مهار می شود. گاهی از این توری برای محافظت در برابر حشرات موذی نیز استفاده میشود.

 

درباره توری فلزی فرنگی راه ساخت :

شرکت فولاد راه ساخت امیر یکی از شرکت های موفق در زمینه تولید انواع صنایع مفتولی و فولادی در خراسان رضوی است که در سال ۱۳۹۶ با یک پشتوانه ۳۰ ساله در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت یک حامی بزرگ برای کارگا ه های کوچک و فعالان حوزه صنعت ساختمان بوده و به ایجاد اشتغال در این زمینه کمک شایانی کرده است.

این شرکت یک روش نوین جهت توزیع محصولات مفتولی و فولادی خود ابداع کرده و توانسته ارتباطی عالی بین کارگاه های مختلف در این حوزه ایجاد کند. شرکت فولاد راه ساخت امیر تولید کننده انواع محصولات مفتولی و فولادی مانند انواع توری گالوانیزه،توری مرغی،توری فرنگی، حصاری و… انواع مفتول گالوانیزه، انواع مفتول سیاه و سفید و… می باشد.

این مجموعه علاوه بر به کاری تجربه نیروهای با سابقه از نیروی های جوان نیز دعوت به همکاری نموده و یک مجموعه پرقدرت راگردآوری کرده است. با توکل بخدا و بهره مندی از استعدادها به اهداف خود رسیده است. شرکت فولاد راه ساخت امیر مجموعه ماشین سازی خود را نیز به تازگی راه اندازی کرده و امید است به زودی کلیه نیازهای این حیطه را فراهم سازد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید!
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم