11 فروردین 1401|
مقاله

توری اکسپندد متال چیست؟

توری اکسپندد متال چیست و چه مشخصاتی دارد؟

این نوع توری فلزی میتوان گفت یک ورق فلزی است. که این ورق به شکل یکسری الگوی منظم به شکل الماس برش می خورد.بعد آن را می کشند و یک توری با آن ساخته میشود. تا حدودی یک توری فلزی ارزان محسوب میشود. ظاهری شبیه توری حصاری دارد.  از این نوع توری بیشتر جهت ساخت قفس استفاده میشود. گاهی جهت ساخت نرده نیز به کار میرود. در بعضی از موارد از آن به عنوان نگهدارنده یکسری از مصالح مانند گچ یا پلاستر نیز استفاده میشود.

این توری چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به روش تولید توری اکسپندد متال، این توری مزایای زیادی دارد.بعد از اینکه توری از ورق های فلزی برش خورد و بعد تحت کشش قرار گرفت، می توان چشمه های توری را به میزان دلخواه باز کرد. توری را به شکل مورد نظر ساخت. این توری دارای یک استحکام عالی می باشد. توری فلزی  اکسپندد متال را می توان با جنس های مختلف ساخت. این توری را می توان مانند توری پرسی، مش جوشی و.. سایر توری ها از ورق گالوانیزه تهیه کرد. یا اینکه این توری را از ورق استیل، ورق سیاه، ورق سرد و.. تولید کرد. برخی دیگر از کاربردهای توری اکسپندد متال تولید فیلتر هوا و آب است.

در این مقاله با چه چیزهایی را بررسی میکنیم؟

تاریخچه توری اکسپندد متال
جنس توری اکسپندد متال
ساخت توری اکسپندد متال
کاربرد توری اکسپندد متال
ابعاد توری اکسپندد متال
قیمت توری اکسپندد متال
مزایایی توری اکسپندد متال

تاریخچه توری اکسپندد متال: 

جان فرنچ گلدنیگ (John French Golding) در سال ۱۸۸۴ میلادی این توری را اختراع کرد. این مخترع به سرعت اختراع خود را ثبت کرد.

قیمت توری فلزی

جنس توری اکسپندد متال:

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تقریبا از بیشتر ورق های فلزی می توان توری اکسپندد تهیه کرد. هیچ نوع محدودیتی برای این کار وجود ندارد. اما به هر حال هر کدام از این ورق های مقاومت متفاوتی دارند. جنس هر کدام مقاومت متفاوتی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد.ظاهر هر کدام از این فلزات نیز با یکدیگر متفاوت است. فلزاتی مانند فولاد ضد زنگ، ورق سیاه ، ورق سرد، آلومینیوم، گالوانیزه و.. برای ساخت این توری بکار می روند.

ساخت توری اکسپندد متال:

توری اکسپندد متال را به شکل های گوناگونی تولید میکنند. مثلا به شکل مربع، دایره، الماس و.. شکل الماس از سایر طرح ها طرفدار بیشتری دارد. شاید علت این محبوبیت این است که این فرم در برابر تغییر شکل های مکانیکی مقاومت بیشتری دارد. زاویه و سایز سوراخ های توری ها نیز بر مقدار جذب انرژی آن تاثیر دارد.

در صورتی که زاویه الماس های روی توری بیشتر باشد، استحکام توری نیز کمتر می شود. هر چند اگر الماس ها خیلی هم کوچک شوند، به دلیل نزدیک شدن به یکدیگر توری استحکام خود را از دست می دهد. بنابراین باید فضای کافی نیز بین الماس های روی توری وجود داشته باشد.

این مقاله شاید برای شما مفید باشد : توری فلزی چیست و چه انواعی دارد؟

کاربرد توری اکسپندد متال:

این توری کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد. در صنایع تولیدی، ساخت و ساز و.. در زیر به برخی از این موارد اشاره میکنیم.

۱. جهت ساخت یک قفس مستحکم برای پرندگان به کار می رود.

۲. برای ساخت نرده و حفاظ های ساختمانی کاربرد دارد.

۳.گاهی به جای استفاده از گابیون از این توری استفاده میشود.

۴.برخی مواقع نقش نگهدارنده مصالحی مثل گچ و بتن را دارد.

۵. گاهی به جای فیلتر هوا یا مایع به کار میرود.

۶. به عنوان توری حصاری در حصارکشی ساختمان ها به کار می رود.

فروش توری فلزی مشهد

ابعاد توری اکسپندد متال:

توری اکسپندد متال از نظر ابعاد و ضخامت می تواند بسیار متنوع باشد. امروز توری های مختلفی با شکل چشمه های گوناگون به صورت اکسپندد تولید می شوند هر چند همچنان توری با چشمه های الماسی پرکاربردتر است.

اصولا برای ساخت توری اکسپندد از ورق هایی به ضخامت بین ۱ تا ۸ میلی متر استفاده میشود. در صورتی که از ورق هایی با ضخامت کمتر استفاده شود، توری مقاومت کافی نخواهد داشت. برعکس زمانی که ضخامت بیشتر از این نیز باشد، توری خیلی سنگین خواهد شد.

طول توری اکسپنند هیچ محدودیتی ندارد، و با هر طول ورقی تولید میشود. عرض این توری نیز مانند طول آن محدودیتی ندارد. به همین دلیل است که ابعاد این توری فلزی بسیار متفاوت است. سایزچشمه های توری اکسپندد بین ۳۲ تا ۲۵۰ و عرض چشمه ها هم بین ۱۴ تا ۱۰۰ میلیمتر در نظر گرفته میشود. میزان باز شدگی چشمه ها هم حداقل ۴ و حداکثر ۲۵ میلیمتر می باشد.

قیمت توری اکسپندد متال:

مانند سایر محصولات مفتولی قیمت توری اکسپندد هم به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به ابعاد توری، جنس توری، ابعاد توری و ضخامت آن، اشاره کرد. زمانی که قیمت مواد اولیه نیز تغییر میکند، قیمت توری اکسپندد نیز تغییر خواهد کرد.

مزایایی توری اکسپندد متال:

۱.این نوع توری ها تنوع خیلی زیادی دارند.

۲.دارای مقاومت قابل قبول و میتوان گفت خیلی خوبی هستند.

۳.هزینه تولید زیادی ندارد.

۴. مقرون به صرفه هستند.

۵.کاربری چند منظوره دارند.

۶. قابلیت رنگ آمیزی دارند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید!
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم