15 دی 1400|
مقاله

تفاوت توری پرسی و توری سرندی

مقایسه توری سرندی و توری پرسی:

توری های فلزی تنوع زیادی دارند. بیشتر این توری ها براساس روش تولید، جنس و بافت و سایر عوامل، کاربردهای مختلفی دارند. توصیه میکنیم برای آشنایی بیشتر با توری های فلزی این مقاله را مطالعه فرمایید. بعضی از افراد به علت شباهت بافت توری ها، شاید در زمان خرید دچار سردگمی یا اشتباه شوند. خصوصا زمانی که فرد اطلاعات کافی در این مورد نداشته باشد توری پرسی و توری سرندی نیز از لحاظ ظاهری شبیه به هم بوده و به همین علت تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را بیشتر با تفاوت این دو توری آشنا کنیم.

ویژگی توری پرسی:

توری پرسی یا مشبک یک توری گالوانیزه با مقاومت و کیفیت بالا است. این توری به شکل تار و پودی بافته میشود. برای بافت این توری مفتول گالوانیزه را موج دار میکنند. سپس مفتول ها به شکل تار و پودی در هم تابیده میشوند. این نوع توری به علت گالوانیزه بودن دارای مقاومت و استحکام بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی است. استفاده از آن در اکثر شرایط آب و هوایی امکان پذیر است. البته گاهی این توری را از جنس های دیگری نیز می بافند. که بر اساس جنس مفتول، کاربرد توری نیز تغییر میکند. از توری پرسی در فونداسیون ساختمان، صنایع درب و پنجره سازی، صنایع خودروسازی و.. استفاده میشود.

قیمت توری پرسی

ویژگی های توری سرندی:

توری سرندی نیز مانند توری پرسی از مفتول تولید میشود. این توری با توجه به سایز چشمه ها و ضخامت مفتول های آن دسته بندی می شود. از این توری همانطور که از نام آن پیداست برای سرند کردن مواد استفاده میشود. توری سرندی در صنایع زیادی خصوصا صنایع غذایی کاربرد دارد. بدون شک کاربرد این توری یعنی موادی که قرار است سرند شوند؛ در تعیین سایز چشمه های آن تاثیر گذار است. این توری باید هم مقاومت بالایی داشته باشد و هم یکنواخت باشد. در زیر به بررسی شباهت ها و تفاوت های توری پرسی و توری سرندی می پردازیم.

توری پرسی و توری سرندی چه شباهت هایی دارند؟

۱. همانطور که در بالا اشاره کردیم برای بافت هر دوی این توری ها از مفتول استفاده میشود.

۲. هر دو توری، از مفتول های موج دار بافته میشوند.

۳.روزنه ها یا چشمه های هر دو توری مربع یا مستطیل است. (به روزنه های هر توری فلزی، چشمه گفته میشود.)

۴.هر دو توری علاوه برزیبایی و ظاهر خوب، دارای مقاومت بالایی هستند.

۵.هر دو توری در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارند.

۶. از هر دو نوع توری برای امور جداسازی یا فیلتراسیون در صنایع مختلف استفاده میشود.

۷.از این دو نوع توری در ساخت و سازهای ساختمانی، پروژه های عمرانی، معماری و صنایع گوناگونی مثل صنایع غذایی استفاده زیادی میشود.

۸. معمولا هر دو توری بیشتر از مفتول گالوانیزه یا مفتول سیاه تولید میشوند.

۹.تعیین قیمت هر دو توری به ویژگی های فنی و کاربرد آنها بستگی دارد. از جمله این ویژگی ها میتوان به نوع و جنس مفتول، ضخامت مفتول، اندازه‌ی چشمه‌ها و نوع بافت آن‌ها اشاره کرد. به عنوان مثال زمانی که ضخامت مفتول افزایش پیدا کند، قیمت توری نیز افزایش میابد.

۱۰.هر دو توری مقاوت قابل توجهی در برابر زنگ زدگی و خوردگی و بیشتر مواد شیمایی دارند.

۱۱. هر دو توری به راحتی نصب و جا به جا میشوند.

۱۳.قیمت هر دو توری مناسب است.

فروش توری پرسی

توری پرسی و توری سرندی چه تفاوت هایی دارند؟

۱.با اینکه معمولا جنس هر دو توری یکسان است. اما شیوه بافت دو توری تفاوت دارد. برای بافت توری پرسی هیچ نوع جوشی بکار نمی رود. اما جهت بافت توری سرندی، مفتول ها را به یکدیگر جوش می دهند. این امر جهت افزایش سخنی توری و افزایش استحکام آن، انجام میشود. البته باید توجه داشت که توری پرسی با اینکه هیچ نوع جوشی ندارد؛ اما از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است. برای بافت این توری دستگاه های پیشرفته ای تولید شده اند.

۲.با توجه به اینکه بیشتر مواقع توری ها به ظاهر فلزی می آیند. اما در ساخت مفتول اصلی توری سرندی نیکل، مس و آلومینیوم نیز استفاده میشود. گاهی توری سرندی را از جنس پلاستیکی (پلی پروپین، پلی اتیلن، پی وی سی و…) می سازند. اما توری پرسی هیچ گاه از جنس پلاستیکی تولید نمی شود.

نکته : جنس مفتول توری به نوع کاربرد آن بستگی دارد.

نتیجه گیری :

ما در بالا به جزئیات تفاوت ها و شباهت های دو توری پرسی و سرندی پرداختیم. توجه داشته باشید که انتخاب نوع توری بستگی به نیاز شما دارد. باید قبل از خرید با افراد کارشناس مشورت داشته باشید.تا با توجه به پروژه و نوع کاری که دارید، یک انتخاب منطقی داشته باشید. ما را از نظرات ارزشمند خود درباره این مطلب بهره مند کنید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید!
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم