10 اردیبهشت 1401|
مقاله

بهترین حصار های دور باغ

نرده و حفاظ هایی برای زیباسازی :

زیباسازی محیط حیاط :

قبلا از اینکه به حصار بپردازیم. یک بررسی کوتاه روانشناسی داریم. برای همه انسان اینکه در خانه یک باغچه زیبا داشته باشند. یا اینکه یک باغ زیبا در اطراف شهر داشته باشند، یک کار فرح بخش و نشاط آور است. پس اگر شما این شرایط را دارید که یک باغ و باغچه جذاب داشته باشید این مقاله برای شما مفید است. می توانید با چند راهکار ساده یک باغچه و باغ جذاب را به خود و خانواده خود هدیه کنید.با کمی استفاده از ابزارها و تجهیزات در دسترس می توانید یک محیط خاص را ایجاد کنید.در زیر با برخی از این روش ها آشنا می شویم.

استفاده از سنگ:

یکی از گزینه ای که از گذشته نیز جهت ایجاد حصار در باغ ها و خانه ها استفاده میشود، سنگ بود. ما می توانیم با یک چیدمان و طراحی متفاوت سنگ ها را در اطراف ساختمان چیده و به آن زیبایی خارق العاده ای بدهیم. حتی می توان برای جذاب تر کردن کار از سنگ های مختلفی استفاده کرد.

استفاده از چوب:

به صراحت می توان گفت که اولین موردی که برای حصارکشی استفاده میشد چوب بود. خوب در این دوره ما می توانیم الوارها را در جهت افقی برش داده و به شکل زیباتری استفاده کنیم. حتی می توانیم به این برش طرح و شکل دلخواه را بدهیم.

استفاده از گلدان:

ایده دیگر برای حصار کشی استفاده از گلدان های مختلف است. برای اجرای این ایده می توانیم با مقداری ملات سیمانی به سادگی یک حصار جذاب آماده کنیم. این امر نیاز به مهارت خاصی هم ندارد.

استفاده از توری های فلزی:

یکی دیگر از ایده های ساخت حصار، استفاده از توری گابیون است. ما می توانیم توسط گابیون یکسری باکس ها و سبدهای شیک آماده کنیم. داخل آن را با سنگ های زیبای پر کرده و به عنوان حصار استفاده کنیم.

دیگر حصاری که از فلز مقاوم گالوانیزه تهیه میشود، توری حصاری گالوانیزه است. این توری نیز هم ظاهری مرتب و هم مقاومت زیادی دارد. بسیار مقرون به صرفه بوده و نگهداری خاصی لازم ندارد.از زمان های خیلی دور این نوع حصار نیز محبوب و کاربردی بوده است. شما می توانید برای جذاب شدن این دو نوع حصار از رنگ استفاده کنید. می توانید آن ها را با سبزه تزئین کنید.خرید توری حصاری

استفاده از مواد بازیافتی:

ایده مقرون به صرفه دیگر استفاده از مواد بازیافتی است. جنس و شکل این مواد زیاد مهم نیست شما می توانید با کمی خلاقیت طرح ها و رنگ های مختلفی از حصار درست کنید. یک طرح و نقشه پیاده کرده و حصاری خاص، برای محل زندگی و یا باغ خود آماده کنید.

استفاده از حصار نقش دار:

نوع دیگر حصار، حصارهای نقش دار است. حصارهایی که در جنس های مختلف در بازار موجود هستند و به نسبت فضای خود می توانید آن ها را تهیه کنید. این فنس ها با نور خورشید بازی کرده و یک زیبایی منحصربفرد را در محیط به وجود می آورند.

۱۰ حصارکشی و نرده متفاوت:

۱. استفاده از تندیس ها

ما می توانیم با تیغه های فولادی یکسری نرده شبیه تندیس آماده کنیم. ارتفاع این نرده ها باید به شکلی باشد که از ورود حیوانات و افراد متفرقه جلوگیری کند. معمولا هزینه ساخت و تهیه این حصار بالاست.

۲. استفاده از دیوار بتنی

ابتدا یکسری قالب را فرمت سریع برش می دهند. سپس در داخل آنها بتن می ریزند. برای جذابیت و متفاوت شدن کار روی سطح را صاف نکرده و به جای آن مقدار خرده چوب در داخل بتن می ریزند. یک طراحی خاص و مقاوم دارد.

۳. استفاده از ترکیب مواد

گاهی برای تنوع از مقداری شیشه، چوب، فولاد و.. برای ساخت یک حصار استفاده میکنند. بهتر است برای نتیجه بهتر همیشه یک طرح و الگو را در نظر بگیریم. اسفتاده از پنل های شیشه ای سندبلاست در چارچوب های فولادی و همینطور  چراغ های LED یک کار خاص را به وجود می آورد.

۴. استفاده از پرچین

برای تفاوت میتوان گاهی از پرچین ها به عنوان حصار دور باغ استفاده کرد. این پرچین ها پشت یکسری دیوار چوبی نازک قرار می گیرند. ارتفاع نسبت خوبی دارند. از طرفی به زیباسازی و افزایش روحیه افراد نیز کمک میکنند.

۵. استفاده از گابیون

همانطور که در بالا اشاره کردیم دیوارهای گابیونی می توانند فضای خاصی به محیط منزل یا باغ ما ببخشند. البته این دیوارها تنوع زیادی دارند. در مقاله  دیوار گابیونی چیست؟ می توانید بیشتر با آنها آشنا شوید.

۶. صفحه های فلزی به عنوان دیوار حیاط

علاوه بر توری گابیون و توری حصاری که در بالا اشاره کردیم. گاهی از توری مش جوشی یا حتی توری پرسی به عنوان حصار ساختمان استفاده میشد. این توری ها را نیز در ارتفاع های منظم در کنار یکدیگر قرار می دهند. آنها را با گیاه های مختلف تزئین میکنند. مقاومت و دوام این نوع حصار باعث میشود که بسیار مقرون به صرفه باشد. شما می توانید همه نوع توری گالوانیزه جهت ساخت حصاری مقاوم و مقرون به صرفه را از فروشگاه راه ساخت تهیه کنید.

قیمت توری حصاری

۷. استفاده از صفحه های چوبی توپر

امروزه یکسری پنل های چوبی توپر تولید میشوند. ظاهری جذاب و خاص دارند. از آنها در بالای دیوارهای بتنی استفاده میکنند. دارای سطحی یکنواخت و ظاهری شیک هستند.

۸. استفاده از ستون های شیشه ای

برای ساخت این نوع حصار از ستون های شفاف اکریلیک که پر حباب هستند استفاده میشود.آنها را در چمن یا سبزه زیری محکم میکنند. هم زیبایی و هم استحکام یکجا به مکان هدیه داده میشود.

این مقاله را به اشتراک بگذارید!
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم