31 مرداد 1401|
مقاله

انواع حفاظ پنجره

حفاظ پنجره چیست؟

جهت ایجاد امنیت استفاده از حفاظ پنجره در هر مکان ضروری می باشد. این حفاظ ها باید به گونی طراحی و اجرا شوند که بتوانند از ورد سارقان به محل جلوگیری کنند. محافظ های پنجره در شکل ها و طرح های مختلف طراحی میشوند. خیلی قبل تر که منازل بیشتر ویلایی طراحی و ساخته میشدند. روی دیوارهای ساختمانی البته بیشتر غیرمسکونی از سیم خاردار برای جلوگیری از ورود سارق استفاده میشد.اما به هر حال استفاده از این محصول امروزه خصوصا در منازل مناسب نیست. البته هنوز هم در اماکن حفاظتی مانند پادگان جایگاه ویژه خود را دارد.برخی از محافظ های دیواری نیز از توری های گالوانیزه ای مانند توری حصاری، توری پرسی، مش جوشی و.. تولید میشدند.

امروز همه مردم دیدگاه ویژه ای از زیبایی شناسی دارند. ترجیح می دهند حفاظ ساختمانی شکلیل و مناسب داشته باشند. اینکه پنجره دوجداره باشد یا خیر و اینکه ساده باشد یا مشجر بهتر از حفاظ های ساختمانی مناسب استفاده کرد.

محافظ پنجره چه مزایایی دارد؟

۱.محافظ پنجره باعث افزایش امنیت محیط کار یا منزل ما میشود.درست است که امروزه با وجود قفل های حرفه ای، دزدگیر و… نیاز به محافظ پنجره کمتر حس میشود. اما از آنجایی که بیشتر حفاظ ها از جنس آهن هستند به ما اطمینان خاطر بیشتری می دهند.

۲.حفاظ های پنجره جهت حفظ امنیت کودک و حیوان خانگی ما بسیار مناسب هستند. زیرا از خطراتی مانند سقوط نیز جلوگیری مکنند.

۳.از طرفی حفاظ پنجره اگر دارای طراحی و کیفیت خوبی باشد به زیبایی ساختمان شما کمک زیادی میکند.

۴.هزینه حفاظ های ساختمانی معمولا بسیار بالا نیست.

خرید سیم خاردار

انواع حفاظ پنجره :

حفاظ پنجره فرفورژه:

حفاظ آهنی در بین عموم مردم به دلیل دوام بالا، طرفدار زیادی دارد. خصوصا نوع فرفورژه یک جایگاه ویژه دارد. این نوع هم به محیط امنیت می بخشد و هم زیبایی فضا را تامین میکند.به این  نوع حفاظ گل نرده هم گفته میشود، تنوع زیادی در بازار دارد. از لحاظ قیمت، قیمتی مناسب دارد.

حفاظ پنجره مدرن:

این نوع حفاظ نیز در طرح های مختلفی تولید میشود. نمونه هایی هستند که کاملا بر اساس نمای ساختمان انتخاب و اجرا می شوند.

حفاظ متحرک پنجره:

حفاط های متحرک قابلیت باز و بسته شدن از داخل را دارند. آن ها را بر روی پنجره های بزرگ نصب میکنند. نام دیگر این مدل؛ آکاردئونی می باشد بسیار راحت باز و بسته میشود. زمانی که در محیط هستید میتوانید آن را باز و در زمان خروج ببندید یا قفل کنید. امنیت بسیار خوبی را برای محیط شما تامین میکنند. از این نوع گاهی در جلوی درب های آپارتمانی نیز استفاده میشود.

حفاظ پنجره آهنی ساده:

با توجه به اعتماد افراد به محصولات آهنی، یکی از پرطرفدارترین حفاظ ها، حفاظ آهنی می باشد. این نوع دارای قیمت مناسبی بوده و افراد راحت تر می توانند آن را خریداری کنند. حفاظ آهنی از قوطی‌های ۲۰ در ۲۰ یا ۲۰ در ۳۰ میلی متر ساخته میشود. به شکل عمودی و افقی روی هم قرار میگیرند. از این نوع برای تجهیزات سرمایشی و تاسیسات منازل نیز استفاده میشود.

حفاظ پنجره دوجداره:

جهت پنجره های دوجدار اکثر حفاظ های موجود قابلیت باز و بسته شدن ندارند. جهت افزایش میزان امنیت آنها را ثابت طراحی میکنند. به هیچ عنوان نمی توان به آنها نفوذ پیدا کرد. این نوع به دیوار متصل شده و بسیار امنیت بالایی دارند. از آنجایی که خود شیشه های دوجدار معمولا نشکن هستند شما می توانید از انواع محافظ های دیگر پنجره نیز استفاده کنید.

کدام حفاظ پنجره بهتر است؟

اینکه شما برای ساختمان از کدام نوع محافظ استفاده کنید به گزینه های زیادی بستگی دارد. این گزینه ها عبارتند از نوع ساختمان ، نوع پنجره، میزان هزینه ای که می توانید اختصاص دهید.به طور کلی حفاظ های که ثابت هستند و یا به دیوار متصل می شوند؛ بهترین گزینه ها برای محافظت از محیط شما هستند. از این رو حفاظ های پنجره های دوجداره بسیار مناسب هستند.

خرید توری محافظ

قیمت حفاظ پنجره:

قیمتی که برای حفاظ های پنجره تعیین می شود به گزینه های مختلفی بستگی دارد. همیشه داشتن کیفیت خوب متریال، به میزان دوام و کیفیت کار نیز می افزاید. بنابراین باید علاوه بر نوع محصول به نوع آلیاژ یا فلزی که از آن ساخته میشود توجه داشته باشید.

ابعاد پنجره:

ابعاد پنجره، میزان متریال مصرفی را تعیین مینماید. هر چه ابعاد پنجره بیشتر باشد باید از مواد بیشتری استفاده کرد. بنابراین قیمت محصول نیز افزایش پیدا میکند.

جنس نرده:

اگر تراکم متریال استفاده شده بیشتر باشد، وزن آن افزایش پیدا میکند، بنابراین قیمت آن نیز بیشتر میشود. پس با توجه به اینکه حفاظ ما از محصولات فولادی یا آهنی تهیه شود، قیمت پایانی متفاوتی خواهد داشت. اگر محصول از کارخانه های آهن و فولادی مطمئنی تهیه شود بسیار با کیفیت و بادوام خواهد بود.

طرح :

حفاظ ها در طرح های گوناگونی تولید میشوند. هر چه طرح ها آن ها شلوغ تر باشد، محصول نهایی سنگین تر شده و قیمت آن افزایش میابد. بنابراین نوع ساده، ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

نکات مهم در زمان خرید  :

۱.هماهنگ بودن نوع، طرح و رنگ محصول با نمای ساختمان

۲.عدم جلوگیری از ورود نور به محیط

۳.متناسب بودن ابعاد و اندازه های نهایی طرح با پنجره

۴.در نظر گرفتن فاصله ۱۳ سانتی متر در اجرای هر کار با کار دیگر

۵.عدم استفاده از پروفیل سنگین

۶.عدم استفاده از جنس بی کیفیت و دست دوم

۷.استفاده از محصول با کیفیت و مقاوم

این مقاله را به اشتراک بگذارید!
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم