31 فروردین 1402|
مقاله

اتصال فنس ها به چه شکل است؟

توری فنس را چگونه نصب کنیم؟

در این مطلب می خواهیم به روش نصب فنس یا توری حصاری بپردازیم که توسط مفتول گالوانیزه گرم تهیه میشود. یکسری نکات و گزینه هایی برای اجرا این امر مهم است که باید به آن توجه کنیم. در زیر با آنها آشنا میشویم.

برای نصب توری فنس که با استفاده از مفتول گالوانیزه ساخه شده باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به آن میپردازیم.

محاسبه متراژ :

در ابتدای کار باید نقشه زمین را بررسی کرده و متراژ دقیق زمین را بررسی کنیم. باید دقیقا طول و عرض زمین را پیدا کنیم و سپس مساحت لازم برای کشیدن توری حصاری را به دست بیاوریم. محاسبه متراژ فنس کشی به این شکل است: طول و عرض زمین * ۲ 

ارتفاع فنس چقدر باشد؟

میزان ارتفاع توری حصاری به کاربری فنس ما بستگی مستقیم دارد. منظور این است که به چه هدفی ما این فنس کشی را می خواهیم انجام دهیم. جهت نصب توری حصاری معمولا از پایه حصاری و سیم خاردار نیز استفاده میشود. اصولا هر چقدر ارتفاع دیوار یا فنس را بخواهیم در نظر بگیریم، باید ارتفاع لوله یا پایه حدودا ۴۰ یا ۵۰ سانت بیشتر باشد. و روی این ۴۰ یا ۵۰ سانت اضافه را سیم خاردار کار میکنیم. مثلا اگر ارتفاع دیوار ۳ متر باشد، نیم متر ارتفاع پایه و ۲/۵ متر ارتفاع فنس در نظر گرفته میشود.

مسلما انتخاب نوع توری حصاری به کاربرد آن بستگی دارد. حتی جنس پایه حصاری نیز همینطور است. در صورتی که برای ما فنس مستحکم تر و بادوام تر ملاک باشد، توری حصاری گالوانیزه میتواند بهترین گزینه باشد. حال هر چقدر ظرافت کار بیشتر میشود توری میتواند ظریف تر و یا برعکس ضخیم تر باشد.زیرا توری حصاری گالوانیزه در ضخامت های مختلف تولید میشود. 

مکان قرار کرفتن پایه فنس :

در صورتی که استحکام در اجرای کار خیلی مهم باشد بهتر است فاصله بین پایه ها ، ۲ متر در نظر گرفته شود. در غیر اینصورت فاصله مناسب، حدودا بین ۲/۵ تا ۳ متر است.باید محل قرار گذاری هر لوله را با گچ نشان گذاری کنیم. سپس چاله را حفر می کنیم.

چاله کن

روش اتصال دو فنس بهم :

در اجرای فنس کشی به صورت کلی باید یکسری از موارد که در بالا کامل تر اشاره کردیم اجرا شوند

  1. تعیین دقیق متراژ
  2. مشخص کردن ارتفاع استاندارد برای فنس
  3. مشخص کردن جایگاه هر پایه حصاری
  4. حفر چاله ها
  5. محاسبه دقیق محیط زمین

تا مرحله حفر چاله را در بالا بررسی کردیم حال نوبت به بررسی مراحل بعدی است.

حفر چاله : 

اگر بخواهیم سریع تر مراحل حفر چاله را اجرا کنیم باید از چاله کن موتوری استفاده کنیم، جهت کندن چاله بر اساس استاندارد نیم متر عمق را کنده و لوله ها را جایگذاری میکنند.

بتن ریزی:

از مهم ترین مراحل های حصارکشی، بتن ریزی جهت اتصال قوی فنس ها می باشد. زمانی که توسط سنگ و گچ محل دقیق لوله های فنس را مشخص کردیم، عمق چاله ها را به طور دقیق مشخص و حفر کردیم. لوله های فلزی را در حفرها قرار میدهیم، سپس بتن ها را در فاصله های اضافی ریخته و کار را محکم می کنیم. بهتر است جهت اجرای اینکار از بتن ۱۵۰ استفاده کنیم.

روش آماده سازی بتن ۱۵۰ :

شن و ماسه را در ماشین میکسر ریخته، آب و سیمان را به آن اضافه میکنند، ۵ دقیقه همه مواد را با هم مخلوط میکنیم. در صورتی که حجم کم بود می توان از میکسر نوع ۱۲۰ و اگر حجم بالاتر باشد، میکسر ۲۵۰ لیتری به کار می رود. .

نکته مهم :

باید دقت کنیم که لوله ها تراز باشند. جهت اطمینان از تراز از نخ های ضخیم یا طناب استفاده میشود. یاید طناب یا نخ را دور پایه های حصاری ببندیم. به این ترتیب بتن ها هم به صورت یکسان در حفره ها ریخته میشوند. جهت ممانعت از کج شدن لوله ها،  در زمان بتن ریزی، می توانیم دور لوله ها را با قلوه سنگ های صاف نگه داشته و سپس بتن ریزی را انجام دهیم.  

اتصال دو توری حصاری به یکدیگر:

در پایان کار باید توری ها را به یکدیگر متصل کنیم. زمانی که بخواهیم توری ها را به یکدیگر متصل کنیم، حتما باید بتن ها خشک شده باشند. اصولا برای خشک شدن بتن ها یک هفته زمان لازم است. وقتی مطمئن شدیم که پایه ها محکم شدند، توری حصاری گالوانیزه را پهن کرده و برای اجرای کار آماده میکنیم.

در صورتی که توری ها یکدست نباشند برای اتصال آنها می توانیم از مفتول گالوانیزه استفاده کنیم. اگر برای امنیت بیشتر بخواهیم از سیم خاردار استفاده کنیم در همین مرحله باید آنها را نیز به توری ها متصل کنیم.زمانی که همه اتصالات به خوبی انجام شد، نوبت پهن کردن سیم خاردار روی پایه هاست. توری را با بست یا مفتول به پایه ها متصل میکنیم. از پایه اول شروع کرده و تک تک تا پایان متراژ توری ها را به پایه ها متصل میکنیم.  

این مقاله را به اشتراک بگذارید!
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم