04 بهمن 1401|
مقاله

روش نصب توری حصاری

روش صحیح نصب توری حصاری: 

از آنجایی که توری حصاری یا فنس برای ایجاد امنیت بیشتر در محیط به کار میرود. نصب توری حصاری نیز باید به درستی انجام شود. قبل از اجرای کار باید کلیه مصالح و تجهیزات نصب توری مانند پایه، سیم خاردار، فنس و.. تهیه شده، محل کاشت دقیق پایه حصاری، فاصله ها و.. تعیین شود.حصارکشی از دیرباز یکی از دغدغه های افراد چه روستا نشین و چه شهرنشین بوده و هست. پس برای داشتن یک حصارکشی دقیق تر به روش نصب مناسب تر هم نیاز است.

روش  نصب توری حصاری:

۱. محاسبه محیط دقیق زمین

قبل از اینکه توری حصاری را نصب کنیم باید زمین را به صورت دقیق اندازه بگیریم. طول و عرض زمین را محاسبه کرده و بعد کار نصب توری حصاری را شروع کنیم.تعیین محیط زمین باید بر اساس مربع یا مستطیل بودن آن انجام شود.

۲. تعیین ارتفاع استاندارد فنس

در مرحله بعد از تعیین محیط نوبت به تعیین ارتفاع میرسد. در زمان تعیین ارتفاع یکسری موارد حائز اهمیت هستند مانند :

۱.هدف از حصاری کشی، یعنی اینکه هدف از این حصارکشی، عدم دسترسی از انسان هاست یا سایر موارد.

۲.زمین در چه منطقه ای واقع شده است منطقه شلوغ یا خلوت

۳. آیا فنس کشی، جهت ممانعت از ورود حیوانات و دام هاست

  و..

زمانی که این موارد مشخص شدند تعیین ارتفاع نیز راحت می شود. پایه های حصاری که بیشتر به شکل لوله های فلزی هستند در نیم متر زیرزمین قرار داده میشوند.در اطراف پایه حصاری نیم متر زمین را بلوک بندی میکنند، اصولا این کار جهت کاهش ارتفاع توری انجام میشود که زیاد ضرورتی هم ندارد. اما به افزایش استحکام پایه نیز کمک میکند. پس بهتر است انجام شود، خصوصا در مکان هایی که بادهای شدید می وزد بهتر است بلوک بندی لازم انجام شود. از طرفی بلوک ها مانع از ورود جوندگان می شود. در صورتی که لازم باشد در روی فنس، سیم خاردار کار شود باید این میزان را از ارتفاع فنس کم کنیم. 

به عنوان مثال اگر ارتفاع ۴ متر است باید توری حصاری ۳.۵ و نیم متر سیم خارداراستفاده شود. سیم خاردار روی کار را می توان در دو ردیف یا یک خط به شکل دو طرفه یا یک طرفه کار کرد.

فنس

۳. خرید توری حصاری،پایه  و سیم خاردار

انتخاب نوع پایه حصاری و توری حصاری به هدف ما در رابطه با حصارکشی مربوط است. در صورتی که استحکام برای ما مهم است باید از لوله هایی با قطر بیشتر استفاده کنیم.بهتر است از لوله های گالوانیزه برای حصارکشی استفاده کنیم زیرا دوام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند. 

جهت حصارکشی زمین های کشاورزی که هدف ممانعت از ورود حیوانات کوچک است بهتر است از توری هایی با ظرافت بیشتر استفاده کنیم. برای مکان های حساس تر بهتر است از توری هایی با بافت های بزرگتر یا همان ضخیم تر استفاده کرد. توجه به شرایط آب و هوایی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است در صورتی که در منطقه مرطوب قصد حصارکشی داریم باید از توری حصاری گالوانیزه استفاده کنیم.

۴.مشخص کردن فاصله بین پایه های حصاری

باید فاصله بین پایه های حصاری بین ۳ تا ۴ متر باشد. در صورتی که برای پروژه، ما نیاز به استحکام بیشتری داشته باشیم می توانیم این فاصله ها را کمتر در نظر بگیریم.مثلا فاصله دو متری نیز برای استحکام بیشتر مناسب است.باید محل کاشت با گچ یا چیزی شبیه به آن مشخص شود. 

۵. ایجاد چاله ها جهت نصب پایه ها

بعد از اینکه محل چاله ها را مشخص کردیم باید حدود عمق نیم متر آن ها را حفر کنیم. اصولا برای اجرای این کار از چاله کن جهت افزایش سرعت استفاده میشود.

۶. بتن ریزی

این بخش، بدون شک مهم ترین بخش نصب توری حصاری می باشد. باید در این مرحله، پایه ها را بتن در زمین قرار دهیم. ابتدا پایه ها را داخل حفره های ایجاد کرده قرار میدهیم.بعد بتن را داخل آن میریزم.برای اینکه پایه ها تراز باشند می توانیم از طناب استفاده کنیم.طناب ها را به پایه ها می بندیم و آن ها را در عمق های برابر می گذاریم. 

۷. نصب توری حصاری

در مرحله آخر باید توری ها را نصب کنیم.قبل از نصب توری، باید چند روز (تقریبا ۷ روز) صبر کنیم تا بتن کامل خشک شود.توری را روی زمین پهن میکنیم.در صورتی که سیم خاردار نیز برای کار خواستیم استفاده کنیم اول آن را به توری حصاری وصل میکنیم. سپس توری ها را به پایه وصل کرده و برای اینکار از سیم مفتول می توانیم استفاده کنیم.سیم را روی اولین پایه سوار کرده و توری را تا آخرین پایه میکشیم.جهت افزایش استحکام کار می توانیم از باربند نیز استفاده کنیم.

خرید توری حصاری

نصب توری حصاری چه مزایایی دارد؟

۱. برای چندین سال دوام دارد.

توری حصاری یا فنس در صورتی که از نوع گالوانیزه باشد دوام بسیار بالایی خواهد داشت حتی ممکن است تا نزدیک ۵۰ سال نیز برای محیط ما به درد بخورد و عمر کند.

۲.به کاهش هزینه های نگهداری کمک میکند.

مسلما هزینه فنس کشی از دویارکشی یا بقیه مصالح ارزان تر است. به همین علت مقرون به صرفه می باشد.

۳. نصب سریعی دارد

برای نصب فنس به نیروی متخصص نیاز نداریم و سرعت نصب آن نیز زیاد است.

۴.تنوع بالایی دارد

تووری حصاری در ضخامت ها و طول های مختلفی تولید میشود، ما می توانیم با توجه به نوع فنس کشی، طول مورد نظر خود را انتخاب کنیم.معمولا فنس به شکل رول عرضه میشود.

۵.هزینه نگهداری و حمل آن کم است

زمانی که توری ما نصب شده نیاز به نگهداری خاصی نداشته و فقط باید هر چند وقتی از لحاظ آسیب یا شکاف بررسی شود.

۷.باعث اقزایش امنیت محیط میشود

حصارکشی هم برای امنیت باغ یا ملک کاربرد دارد و همه به افزایش زیباسازی همچین اماکنی کمک میکند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید!
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم