11 خرداد 1400|
مقاله

رابیتس و کناف چه فرقی دارند ؟

همیشه در ذهن افرادی که به ساخت و ساز مشغول هستند، این مطلب می گذرد که تفاوت بین کناف و رابیتس در چیست و کدام یک بهتر است؟در ادامه این مقاله تفاوت این دو را از جهات مختلف بررسی کرده و مزایا و معایب هرکدام را بیان می کنیم.

مزایا و معایب کناف

کناف نسبت به رابیتس در ساختمان سازی پیشینه کمتری دارد از طرفی سرعت فوق العاده بالایی در اجرا داشته و به همین دلیل وقت کمتری از شما  تلف خواهد شد  و در نهایت یک کار تمیز و بی نقص خواهید داشت.اما باید خاطر نشان کرد که این سقف کاذب نسبتا مقاومت بالایی نداشته و از حساسیت بالایی برخوردار است .

مزایا و معایب کناف  به طور خلاصه عبارتند از:

مزایا

۱. سرعت اجرای بسیار بالا

۲ . هزینه اجرای پایین

۳.اجرای تمیز کار

۴. تنوع مصالح کمتر

۵ .وزن مرده کم

۶ – نگهداری راحت

۷ .باز کردن راحت تر

معایب

۱.ترک خوردگی بیشتر

۲.مقاومت کم

۳.حساسیت بالا

مزایا و معایب سقف رابیتس

برای سقف رابیتس شما به نیروی متخصص نیاز دارید و از طرفی وزن سنگین این محصول شاید برای بعضی از ساختمان ها مناسب نباشد، استفاده از نیروی متخصص برای شما هزینه بیشتری به دنبال خواهد داشت و بنابراین شاید گاهی مجبور شوید در ساخت برخی از بخش های منزل از رابیتس فاکتور بگیرید. اما از طرفی داشتن مقاومت بالا و تامین ایمنی ساختمان که از طرف رابیتس تامین میشود ارزش بکار بردن در سقف کاذب منزل را دارد.

پیشنهاد می کنیم با روش تولید رابیتس بیشتر آشنا شوید.

مزایا و معایب رابیتس  به طور خلاصه عبارتند از:

معایب

۱.نیاز به نیروی متخصصص

۲.وزن سنگین

۳. هزینه بالای اجرایی

مزایا

۱.مقاومت بالا

۲.ترک خوردگی کم

۳.ایمنی بالا در برابر آتش سوزی

۴. زیبا سازی سقف

 کناف و رابیتس چه تفاوت هایی دارند؟

  • مقایسه از نظر وزن

وزن  هر متر مربع اجرای کناف سازه ۱۱ کیلوگرم بوده درحالی که وزن هر متر مربع رابیتس حدودا ۱ کیلوگرم است و هر متر مربع آن وزنی در حدود ۵ کیلوگرم دارد. هر متر مربع گچکاری هم حدود ۴۰ کیلوگرم وزن داشته بنابراین مجموعا هر متر مربع رابیتس کاری ۴۵ کیلوگرم می باشد.پس از نظروزن، سقف کاذب کناف بسیار سبک تر از رابیتس می باشد.

  • مقایسه از نظر شیوه اجرا

به عنوان مثال اگر حدود ۴۰ متر برای سقف تعیین کنیم ، زمان لازم برای گچکاری و رابیتس بندی حدود ۱۰ روز بوده و اگر از سیستم کناف استفاده کنیم این مدت زمان ۲ روز می شود.

  • مقایسه از نظر مقاوم بودن

در کناف ، جوشکاری نداریم ولی در رابیتس بندی جوشکاری بکار می رود به همین دلیل ، موجب ایجاد ترک های زیادی در این سیستم میشود. مقاومت سقف کاذب کناف خیلی بیشتر از رابیتس است.

  • مقایسه از نظر قیمت

هزینه های جانبی قیمت رابیتس و گچ نسبت به کناف بیشتر می باشد .

  • مقایسه از نظر نیروی متخصص

سقف رابیتس به نیروی بیشتری برای اجرا نیاز دارد. مثلا  جوشکار، رابیتس بند و گچکار با اینکه  سقف کناف،  تعداد نیروی کمتری نیاز دارد. ولی بطور کلی  از لحاظ تخصص، سقف کناف نیاز به نیروهای متخصص تر دارد.

  • مقایسه از نظر کیفی

اگر در اجرای کناف استانداردها و ضوابط مورد نیاز به کار گرفته شود و از نیروهای متخصص هم استفاده شود، کیفیت کناف بیشتر می باشد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید!
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم