13 بهمن 1400|
مقاله

تولید سیم خاردار

روش تولید سیم خاردار

جهت محافظت از زمین ها یا باغ ها و یا برای حفاظت از محیط های خاص معمولا از توری حصاری بهمراه سیم خاردار استفاده میشود. در این مقاله سعی بر این داریم که شما را بیشتر با این نوع سیم آشنا کنیم.زیرا این محصول هم مانند سایر محصولات مفتولی دارای تنوع است. در صورتی که شما آشنایی کافی با آن داشته باشید در زمان خرید به مشکل برنمی خورید. در ضمن می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود خرید مناسب را انجام دهید.

گاهی افراد برای تغییر کاربری از ترکیب توری پرسی  یا بهمراه محصولات دیگر مثل سیم خاردار، برای حفاظ ساختمان نیز استفاده میکنند. البته بیشتر استفاده از این توری در حفاظ های درب و پنچره ها مرسوم است.

خط تولید سیم خاردار:

در این خط تولید باید یکسری تجهیزات کافی برای تولید همه نوع، وجود داشته باشد. این سیم در انواع  تک پیچ ، دو پیچ و تبری و … در سایزهای مختلف تولید میشود. در این خط تولید باید دستگاه رول کن حتما وجود داشته باشد. این سیستم باید طوری طراحی شود که هزینه ی مازاد به بار نیاورد.

نیازهای خط تولید :

۱.خط تولید از نوع اتوماسیون پی ال سی

۲.تجهیزات و ماشین آلات لازم برای تولید انواع سیم خاردار

۳.تجهیزات تولید در ظرفیت های مختلف

۴. یک کانتینر برای حمل و نقل تجهیزات در صورت نیاز

۵.نیروهای انسانی ماهر برای تولید با توجه به حجم تولید و نوع تولید

میزان تولید انواع سیم خاردار:

برای هر نوع سیم خاردار ظرفیت خط تولید متفاوت است ؛  در زیر به بررسی میزان ظرفیت می پردازیم.

سیم پیچ تکی :

جهت تولید نوع سیم پیچ تکی، میزان ظرفیت،  ۴۰-۵۵ کیلو گرم بر ساعت است.

سیم پیچ دو تایی سنتی :

جهت تولید سیم دو تایی سنتی، ظرفیت، ۷۰ الی ۱۰۰ کیلو گرم بر ساعت است.

سیم پیچ دو تایی بر عکس :

جهت تولید سیم پیچ دو تایی بر عکس، طرفیت، ۷۰۰ کیلو گرم بر ساعت است.

تبری :

جهت تولید سیم تبری، ظرفیت بین ۲۲۰ تا ۲۸۰ متر بر ساعت است.

سیم خاردار ارزان

مواد اولیه ساخت سیم خاردار:

این محصول به دو شکل خطی یا حلقوی تولید میشود. البته نوع حلقوی خود نیز در فرمت های دیگر قابل تولید است. همانطور که اشاره کردیم در خط تولید باید ابتدا یکسری موارد را تهیه کنیم. برای ساخت سیم خاردار معمولی یا خطی از مفتول گالوانیزه استفاده میشود. این مفتول دارای مقاومت قابل قبولی در برابر رطوبت و زنگ زدگی می باشد. این نوع سیم دارای درصد بسیار کمی کربن است.  اما برای سیم حلقوی هم از ورق گالوانیزه و هم از سیم مفتول گالوانیزه استفاده میشود.

تجهیزات خط تولید :

تجهیزات خط تولید در بالا اشاره کردیم که برای انواع سیم خاردار متفاوت است. زیرا علاوه بر فرمت تولید، گاهی کیفیت محصول نیز متفاوت است. جهت راه اندازی این خط تولید باید با توجه به نوع سیم خاردار، تجهیزات خریداری و راه اندازی شوند.

ماشین آلات خط سیم خاردار تبری :

۱.دستگاه ورق گالوانیزه

۲.ماشین پانچ ورق به صورت تبری

۳.دستگاهی جهت جدا سازی رشته های تولید شده

۴.دستگاهی برای قرار گیری ورق پانچ شده تبری شده

۵.دستگاهی جهت قرار گرفتن سیم گالوانیزه

۶. دستگاهی جهت اتصال سیم و ورق تبری

۷.دستگاهی جهت جمع کردن سیم خاردار تبری نهایی

۸.ماشین آلات مورد نیاز برای تولید انواع  سیم خاردار هم معمولی و هم حلقوی

۹.دستگاهی برای گره سیم خاردار

۱۰.دستگاهی جهت انتقال سیم

۱۱. دستگاهی برای تثبیت سیم

مراحل تولید سیم خاردار:

با توجه به اینکه شکل ظاهری و کاربرد انواع سیم خاردار متفاوت است. بنابراین روش تولید هر کدام نیز متفاوت می باشد. در زیر به طور مختصر با روش های تولید هر کدام آشنا می شویم.

خرید سیم خاردارسیم خاردار خطی تکی :

برای تولید سیم از نوع خطی  تکی ، ابتدا سیم مفتول را وارد دستگاه میکنند. بعد از این سیم مفتول بعدی، به دور سیم اول به اندازه های مشخص گره می خورد. این مرحله یک ساختار استاندارد دارد.

سیم خاردار دو تایی سنتی :

در تولید این نمونه، دو تایی سنتی  باید هر دو سیم توسط دستگاه تثبیت کننده سیم، به دستگاه بعدی وارد شوند. بعد سیم ها تابیده می شوند. سپس لازم است که دو سیم مفتول دیگر وارد همان دستگاه شوند. سپس همه اینها به سیم اول با یک توالی مشخص گره میخورند.

سیم پیچ دو تایی بر عکس :

برای تولید سیم پیچ دو تایی بر عکس هم، دو سیم را توسط دستگاه تثبیت کننده، وارد دستگاه میکنند. سپس بعد از تابیده شدن، دوباره دو سیم دیگر را وارد میکنند. این سیم ها با فاصله های معین به سیم اولیه گره میخورند. تفاوت این نوع سیم با نوع سنتی در فرمت مارپیچ آن است.

سیم خاردار تبری :

برای تولید تبری، ابتدا ورق گالوانیزه در داخل دستگاه de – coiler میشود. سپس وارد دستگاه پانج شده و بعد از این دستگاه به دستگاه جداسازی رشته ها وارد میشود.

در این بخش رشته های سیم تبری از یکدیگر جدا می شوند. رشته تیغع در دستگاه  Razor strips de – coileer پیچیده میشود. بعد از این مرحله از دستگاه wire pay – off برای قرار دادن ورق گالوانیزه، استفاده میکنند.

بعد از مراحل بالا، سیم را وارد میکنند. سپس توسط دستگاه هایی که بالا اشاره کردیم، سیم و تیغه بهم متصل میشوند. در مرحله آخر، در دستگاه Re-coiler سیم خاردار تبری تولید شده را به شکل حلقه های مورد نظر درمی آورند.

ما در این مقاله سعی کردیم به صورت مختصر شما را با مراحل تولید محصول پرکاربرد سیم خاردار، آشنا کنیم. سوال های خود را در با ما مطرح کنید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم